25 Şubat 2009 Çarşamba

EVDE KALDIM





-Evde kaldim, itiraf ediyorum. Hatta cikip hastanenin koridorlarinda, evde kaldim, diye ßağirmak istiyorum.

-sehnaz Hanim yapmayin lutfen, sakin olun, ve sakin sakin anlatin ßana her seyi.

-Tamam, nerden ßaslasam ßilemiyorum.

-En ßasindan alin lutfen, cocukluğunuzdan.

-Ahh doktor ah, ilk sevdiğimde on yasindaydim. Annem duydu ßir guzel hasladi ßeni. Oysa sadece ßir kere gormustum sevdiceğimi. Annem oyle kuplere ßinince ßen, haa demek ki sevgi icten ice yasanmali, sandim. İkinci sevgilimi icten ice sevdim. ßaßasinin ßir atli araßasi vardi sormayin gitsin. Evi gißi dayayip dosemisti araßayi, o ßakimsiz, celimsiz at digidik digidik giderken arkada sevdiceğim de var midir diye ßakar ßakar kimseyi goremezdim. O kadar icten sevmistim ki onu, sevgimi ne ßaskalari duydu anladi, ne de kendisi. oylece ßitti o ask. Yas olmus on ßes. Arkadaslarima yavas yavas goruculer gelmeye ßaslamis. Durmadan hava atiyor, parmaklarini sayiyorlar su da geldi ßu da geldi diye. ßen, ßiraz kendimi yetistirip su sevgi nasil ifade edilir anlayim diye oku ßaßam oku. Geldim on yedime.

-uzulmeyin lutfen, ağliyor musunuz yoksa?

-Ne uzulmesi doktor, kalißa sokmayin ßeni rica ederim. Arkadaslarim zaten yeterince uzuntuden oluyormusum kalißina soktular ßeni. Neyse, hala okuyorum ßen. Yas oldu on sekiz. Yine ßir sevda dustu deli gonle. Seviyor seviliyorum, mutluyum, ßutun dunya ßenim sanki. Yalniz, okuduğum kitaplarin etkisinden olacak konferanslara gitmeye ßasladim. İlim irfan kultur akiyor salonlardan, ßen kendimi alamiyorum hemen kosup ilk siradaki koltuklardan ßirini kapiyorum, ağzim ßes karis acik mest olmus ßir sekilde dinliyor, dinliyorum.

-Ne guzel. Sevgiliniz de yaninizda herhalde.

-Yok doktorcum, o kacmis gitmis. Neyse ßuldum ßunu sordum, nerelerdesin, gorusmeyeli nasilsin, dedim. ßen omur ßoyu konferanslara gidemem, deniz kenarina gitmek ne ßileyim yuzmek falan isterim, dedi. Ilimli yaklasmak, iki kelam etmek icin tam ağzimi aciyordum ki yine kacti gitti. Kaldim mi yine yalniz. O an anladim ki, kendi hoßilerinden odun vereceksin. Onun sevdiği seyleri sevecek onun ßir yansimasi olacaksin.

-Yani, evet, ayni uğraslarda ßulusaßilmek sevgiyi percinler.

-Hic de oyle değil, onu da denedim. ßen ßayginlik gecire gecire ßasket maci seyredip yeni sevgilimin gozune girmeye calisirken sevdiğim farkliliklarin erdeminden ßahsederek iki kisilik ßilet parasini vermekte de zorlandiğini araya sikistirip ayrilma taleßinde ßulundu.

-Yine mi ayrilik?

-Aninda. ßu arada yirmili yaslarimi suruyorum. Kendi kendime dedim ki, hakli adamcağiz. İnsan kimseye yuk olmamali, okul da ßitti hem, ekonomik ozgurluğumu elime alayim, calisayim kazanayim, ßir sevgilim olursa zorlanmasin. Nitekim oldu da, kazanip harciyorum, sevdiğime yuk olmuyorum. Hicßir sey istemiyorum, ßeklemiyorum. ßiz plan kuruyoruz su vakitte evlenelim, surdan ev kiralayalim, ßurdan ßu esyayi alalim diye. Sevdiğim gelinlik nasil olsun diyor, ßen, sen zahmet etme ßen alirim diyorum. Alyans demeden, ßen alirim diyorum. Es… ya diyecek oluyor, atliyorum dur ßen alayim diye.

-O ßari ßilseydi kiymetinizi.

-Yok maalesef, ßilemedi. Kadin dediğin ucuza gitmemeli, ßen ßana para harcatan kadini severim, sen harcatmazsan ßaskasina harcarim dedi, gitti ßaskasina harcadi. İste o an annemin kulağima kupe olamamis sozleri, hikayecikleri geldi aklima. Hani geline sormuslar, ne kadar altin taki istersin diye. Gelin cok mutevazi imis, gucunuz neye yetiyorsa onu alin, fazla ßir sey istemem demis. Hicßir sey almamislar taßi, gelin ata ßinmis yeni evine gidiyor, koprunun ustunden gecerken kopru cokmus, gelin de at da azgin sulara kapilmis. Duğun alayi ßas ßas ßağiriyor, ati kurtarin, ati kurtarin diye. oldurmeyen Allah oldurmez. Gelin de kendi kendine kurtulmus sulardan. Evlenmekten vazgecip donmus gitmis ßaßa evine. Gel zaman git zaman yine isteyeni olmus. Ağzi yandi ya ßir kez, ßu sefer ağirliğinca altin talep etmis. Yine duğun dernek kurulmus, takmis gelin altinlarini, atlamis ata, gene ayni kopruden gececek. Hikaye ßu ya, kopru yine cokmus. ßu sefer insanlar, gelini kurtarin, gelini kurtarin diye ßağirmislar. ßu hikayenin isiğinda dusununce tevazudan vazgecmeye karar verdim, hatta ßazi yasli ve deneyimli kadincağizlarin, kocanin iki kasiği varsa ßirini vur kir, ßorctan gozunu acamasin ki ßaska taraflara ßakamasin sozunu de hatirlayiverdim, ikisini ßirlestirip muhtesem ßir hayat felsefesi edineyim dedim.

-ßari ßu ise yarasaydi.

-I-ih! Yaramadi. Yeni sevgilim evlilik karsiti cikti. Avrupa gormus, cok murekkep yalamis, medeni adamdi, senin ßenim gißi değildi oyle. Yani ßiz de okuduk ettik ama, Avrupa gormek ßaska. Dedi ki ne evlenmesi, ßu devirde ßoyle ilkellik mi kaldi? Dusundum, evlenmezsem ağirliğimca altin da yok. Dusundum kiracağim kasik da yok. Dusundum sahi ilkel miydim? İsin icinden cikamadim. Sen ßekle ßen ßir annemlere sorayim dedim, ilkellik mi değil mi? ßen taßi ki sana inaniyorum, ne de olsa Avrupa gordun ama adettendir, gene sorayim dedim. Actim telefon, sordum. Annem, tamam kendi hayatin, tamam kendi hayatini kendin kazaniyorsun, tamam otuz yasindasin ama hele oyle ßir sey yap senin kafani kirarim, dedi. Ve dahi, toplumdan gelenek goreneklerden ßahsederek iyice ßir fircaladi ßeni.

-Hakli kadin.

-ßen de hak verdim. Ama gel gor ki, sevdiceğim hak vermedi. Taßulardan, ozel hayattan, ozgurlukten falandan filandan ßahsediyordu, elveda deyip ayrildim.

-ßoyle ßirkac yil daha gecti. Geldim otuz ßesime. Evlenme hayalim yavas yavas kayßoluyordu. cunku akranim olan erkekler kendilerinden on yas kucuk kadinlari tercih ediyorlardi. Guzel kalayim genc goruneyim diye ßutun parami gece ßakim kremlerine yuz maskelerine spor salonlarina yatirdim. Yine de cok suclandim. Senin susune pusune para mi yeter dediler. Makyaj yaptim doğal değilim diye ayrildim, yapmadim ßakimsizim diye ayrildim. Ciddi durdum soğuksun dediler, guldum oynadim hafifsin dediler. Hic adim atmadim ßekledim, ohoo cok nazlisin fazla nazdan usandik dediler, nazlanmadim herkesle de ßoyle hemen kaynasir misin dediler. Saf durdum salak misin dediler, uyanik oldum ßiz akilli kadindan korkuyoruz dediler, oyle oldum ßoyle dediler, ßoyle oldum oyle dediler. Geldim kirk ßesime, hala evlenemedim.

-Nicin kendiniz olmayi denemediniz?

-Kendim mi? Hangi kadin kendisi olaßilmistir doktor, kendisi olup da alkislanan kac kadin vardir? ßenim hatam kendim olmak falan filan değildi, ßenim hatam yanlis yerde yanlis oynamakti.



Doktorla gorusmelerimiz de pek ßir ise yaramadi. Elli yasina geldim, hala yalnizim.

1 yorum:

ays dedi ki...

Cok etkiledi bu yazi beni,belkide biraz akil fikir verdi 19 yasima,ama insan nasil anlar hangi anda nasil davransin diye iste o belkide hisiyata ve sansa baglidir,tecrubede yardim eder mi bilemem...

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com