14 Ekim 2009 Çarşamba

PAZI...



Uralada kızkardeşimin bahçesinde bolca bulunan pazıları bir güzel topladım ben çok seviyorum ya sarmasını yapıyorum yada ıspanak gibi pirinçli pişiriyorum aslında çokta faydalı bir bitki olduğu için sizlerede bu konuda topladığım bilgileri aktarmak istedim.Ahmet Maranki hocamızın pazı hakkında verdiği bilgiler şunlar:

Pazı: Ispanağa benzeyen sindirimi kolay, bol vitaminli, besleyici bir bitki olan pazıda, A, C ve K vitaminleri bol miktarda bulunur. Ayrıca, E vitamini ile demir, magnezyum ve kalsiyum minerallerini içerir.

Faydaları :

# İdrar söktürür.
# İdrayollarında hissedilen yanmayı giderir.
# Haşlanmış yaprakların suyu kabızlığı giderir.
# Yaprakları yanık, apse, şişlikler ve basur memelerinden doğan şikayetleri giderir.

Pazı Nasıl Kullanılır: Pazının kökleri, sapları ve yaprakları pazı yemeği, dolması ve salatası yapılarak kullanılır. Ayrıca, tedavi amacıyla haşlaması yapılıp deri hastalıkları, yanık, şişlik ve basur memelerinin üzerine konursa faydası görülür. Balla karıştırılarak saç çıkmayan deriye sürülürse faydalı olur.

Etiketler: Şifalı Bitkiler

Hiç yorum yok:

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com