26 Ağustos 2009 Çarşamba

SEVGİLİ BAHARATIM KİMYON...



Evimde yemeklerde bende kimyonu çok kullanırım hemen hemen her yaptığım yemeğe koyarım mide için çok faydası olduğunu biliyordum ve nette araştırmalarım sonucu daha nelere iyi geldiğini sizlerlede paylaşmak istedim.Kimyon oldukça marifetli ve lezzettli bir baharat benimde vazgeçilmezim.


Vücuda faydalı etkileri bilinen ve çok eski çağlardan beri kullanılan kimyonun tıbbi etkileri ve bunlardan faydalanma yöntemlerini şöyle sıralayabiliriz ;
• Mide için yararlıdır, iştah açar ve sindirimi kolaylaştırır.

• Kimyon mide ve bağırsaklardaki gazı söktürür.

• Kimyonun Diyareyi hafifletici etkisi vardır.

• Kimyon idrar söktürücü olarak kullanılabilir.

• Kimyonun aynı zamanda sinirleri uyarıcı etkisi vardır.

• Kimyonun terletici özelliği de bilinmektedir.

Kimyonun bu etkilerinden faydalanmak için yaz mevsiminde kimyon bitkisinin çiçek şemsiyeleri henüz tam olgunlaşmadan önce kesilir. Toplanan çiçek şemsiyeleri gölgeli ve havadar bir yerde kurutulurlar. Yere serilecek bir bezin üzerine bu şemsiyeler baş aşağı edilerek silkelenir.


Bu şekilde toplanan olgun tohumlar veya aktarlardan satın alınacak kimyon tohumlarından 1-2 tatlı kaşığının üzerine 1 bardak kaynar su dökülerek kabın üzeri kapatılmak suretiyle 10-15 dakika süre ile demlendirilir. Elde edilen çaydan günde iki kere sabah ve akşam yemeklerinden önce birer bardak içilir.

1 yorum:

Kumsal dedi ki...

çok kötü kokuyo ama ya
ben fazla sevmiyorum
baharat olarak tek geçtiğim karabiberdir:)

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com