21 Ağustos 2009 Cuma

HOŞ BİR HİKAYE



Bir gün bir adam kumardan kazandığı parayla bir inek alır.Yıllarca ondan ekmek yer ve yıllar sonra pişman olur.İneğini bir hayır kurumuna bağışlamaya karar verir.Bektaşinin yanına gider ve derki
"Ben filan zamanda kumardan haram parayla bir inek aldım.Şimdi bu ineği bir hayır kurumuna bağaşlamak istiyorum.Pişman oldum alırmısınız bu ineği?"
Bektaşi ise reddeder ve haram olan ineği alamayacağını söyler..

Ardından adam konyaya mevlananın yanına gider.Ve mevlanaya
"Ben filan zamanda kumardan haram parayla bir inek aldım.Şimdi bu ineği bir hayır kurumuna bağışlamak istiyorum.Pişman oldum alırmısınız bu ineği?"
Mevlana ise ver tabi alırız demiş
Adam mevlanaya:
"Mevlana hazretleri ben bektaşiye gittim önce fakat kendisi almadı.Siz niçin aldınız?"
Mevlana derki;

"Bektaşi bir şahindir.Biz ise bir kargayız.Bektaşi her leşe konmaz ama biz her leşe konarız."

Mevlanın bu olumlu bakışı adamın çok hoşuna gider ve bunu bektaşinin yüzüne vurmak için bektaşiye gider derki;
"Ya bektaşi siz bu ineği almadınız ama mevlana aldı.Ne diyorsun bu işe?"
Bektaşi derki;

"Mevlanın gönlü deniz gibidir.Bizim gönlümüz ise bir damla sudan ibaret.Bize bir pis damla su gelse zarar verir ama denize bir pis damla su zarar vermez"

Herkes birbiri için böyle düşünse ve böyle baksa yaşam ne güzel olurdu..

Hiç yorum yok:

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com