6 Mayıs 2009 Çarşamba

HİNT KINASI HAKKINDA ÖĞRENDİKLERİM :))

Kina; Botanikte terim olarak LAWSONIA INERMIS adiyla anilan,Kuzey Afrika ve Bati Asya da yetisen kücük bir cali bitkisidir. Yapraklari toplanir,kurutulur,ögütülür ve üzerindeki dogal maddelerin korunmasina dikkat ederek saf bir pudra haline getirilir.
Kina dogal bir boya cesididir.Kinanin agri ve stres azaltici,sakinlestirici özellige sahip oldugu bilinmektedir.

Kina eskiden;bedenin süslenmesinin yani sira,
Kötülüklerden korunma,sans ve bereket için
tilsim olarak kullanilirdi.
Kizilderililer,Eski Misir,Hint fakirleri, Kazak ve Kirgiz Türkleri tarafindan gelenek olarak kusaktan kusaga aktarilmistir.
Günümüzde geçici dövme (Hint kinasi); özellikle gençler arasinda giderek yayginlasan dogal bir süslenme biçimine dönüsmüstür



Bende kızımda yazın hint kınası yaptırmaktan çok hoşlanıyoruz özelliklede ellere yapılan ince nakışları beğeniyorum ve nette görüncede sizlerlede paylaşmak istedim :)















12 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Çoook güzeller, yaza bende düşünüyüm valla :)
Sevgiler..

uzmanamator dedi ki...

ben de yaptırmıştım eşime bir de birazcık uzun süre kalıcı olsa

esr@ dedi ki...

çok güzeller bende elde çok hoşuma gidiyor. bu güzel paylaşımlar için çok teşekkürler arkadaşım.

Adsız dedi ki...

Bende çok istiyorum ama bir türlü yaptıramadım.
Sevgiler.

TAZENANE dedi ki...

Bende yaptırmak istiyorum.
Ama bir türlü yaptıramadım.
Çok güzel görünüyorlar.
Sevgiler.

OlurÖyle dedi ki...

çok güzeller..bayağ aşmışlar kendilerini, ama evet kalıcı olsa biraz daha:(

kubra zeynep kara dedi ki...

çok güzel görünüyorlar

cansudere dedi ki...

slm cnm hintlilerin herşeyıne bayılıyorum kıyafetlerine , müziklerine , danslarına ve azda olsa dans fügürlerinı yapabiliyorum güzelliklerine diyecek yok tabı oo güzelliklere kınalarıda bı başka güzellik katıyor sevgiler......

Second Life dedi ki...

Merhabalar.
Bu sanatsal kareler çok güzel.Paylaşım için teşekkürler.

ebruli dedi ki...

Ah ben de bayılıyorummmm.İlk fırsatta yaptırmayı planlıyorum.Desenler harika.teşekkürler canım.

Adsız dedi ki...

birşey sormak istiorum kalıcılığı nedir bu hint kınası yaptırdığımızda ne kadar süre kalır bana bilgi verirseniz cok sevinirim.

Adsız dedi ki...

ben yaptırdım insan yaptırdıkça yaptırası geliyo çok gzel bişe 2 yada 3 hafta kalıyo

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com