15 Mayıs 2009 Cuma

BUDA BİZİM ŞİPİL :)))ACABA ADINDAN MEMNUN MUDUR?

Aşşağıda resimlerini gördüğünüz yaramaz kızımın sevgili su kaplumbağası ŞİPİL resimde gördüğünüzde yaşadığı malikanesi ve bahçesi :))Arada kendini geminin direkleri arasına aradada ağaç tepesine atıyor oralarda durmak ne zevk veriyorsa artık bilemiyoruz kızıma göre güneşlenmeye çıkıyor :)))size birazda bakımı hakkında bilgi buldum evlerde beslemesi en kolay hayvan hiç eziyeti pisliği yok sessiz sedasız yaşıyor.Çocukların sorumluluk alması konusunda hayvan beslemeleri ve bakmalrı önemli rol oynuyor arkadaşlar denemesi bedava : )







Her ne kadar ülkemizde Singapur kaplumbağası olarak bilinse de ana vatanları Kuzey Amerika ’nın güney bölgeleri olan, Florida, Meksika ’dır. Dünyada geniş bir alana yayılmışlardır. Kafalarının yan kısmında kırmızı, turuncu renkte şeritler vardır. Sarı şeritler varsa yine aynı familyadan olan Trachemys Scripta Scripta cinsi kaplumbağadır. Bakımları aynıdır. 1,5 kg ’lık bir ağırlığa ve 28 cm ’e kadar bir uzunluğa ulaşırlar. Sağlıklı bir ‘kırmızı yanaklı’ kaplumbağa akvaryumda beslendiğinde 30 yıl yaşayabilir. Bu sürede yavaşça büyür. Yaşamının ilk yılında 5-7 cm büyür. İkinci yılında ise 7-11cm bir uzunluğa ulaşır. Üç yaşa gelince erkek 8-12 cm, dişi ise 9-15 cm büyüklükte olur. Dördüncü yılında ise erkek 10-14 cm, dişi ise 13-18 cm uzunluğa ulaşır. Beş yaşında bir erkek kaplumbağa 13 cm, dişi ise 17 cm büyüklüktedir. Büyüme hızı doğru bakıma ve beslenmeye bağlıdır. Genç kaplumbağa hayvansal yemleri tercih ederken yaşlı kaplumbağa bitkisel yemleri yeğler. Ama gençlere de arada bir bitkisel yem verilmesi gereklidir. Hayvansal yemlerin arasında tatlı su balığı, solucan, salyangoz, küçük yengeç, suda yaşayan böcekler ve onların kurtçukları yer alır.




5 yorum:

Adsız dedi ki...

çok tatlıymış bu şipil...ben de seviyorum ama elleyip mıncıklayamadığım için hırsımı alamıyorum bunlardan hemen kabuğuna kaçıveriyor:))) geçenlerde sokakta niyet çeken bi tavşan yavrusu yakaladım az daha elimde kalacaktı garip:)))) yanii nasıl seveceğimi bilemiyorum...alıp öptüm kokladım sarıldım.. resmen alıp kalbime sokasım geldi...sonra da bütün gün hapşırıp durdum..çok tatlı Yaratmış Rabbim bu hayvanları sevmeyenleri anlayamıyorum

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayyy şipil çok tatlıymışşş:)
Beninde tam 2 yaşında kaplumbağam var adıda osmiş:))
Gerçekten bakımı çok kolay...
Sevgiyle kalın:)

Biranne.com dedi ki...

Merhaba şirinem,
Bizim Speedy ve Bıdık kocaman oldu.Yem kutusunu sallayınca,ikisi de gelip ağzını açıyor ve yemlerini alıp koşturmaya başlıyorlar.Akılları sıra birbirlerinden yem kaçırıyorlar.Çok şekerler.

armina dedi ki...

Merhaba canım, şipil çok tatlıymış. Transparan canlıları ilk defa görüyorum, çok şaşırdım.

keskinli dedi ki...

ismide degisikmis memnundur sanirim §ipil benimkilerde cok istiyor ama evde hayvan bakimi cok zor olur diye oyaliyorum .
sevgiler güzel bir hafta sonu dilerim canim

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com