3 Nisan 2009 Cuma

HATALI YAZIMA DİKKAT....



Hatalı yazımına ve kullanımına sıkça rastladığımız, günlük hayattan bazı kelimelerin doğru yazılışlarını içeren, özellikle sohbet havasında yazmayı tercih ettiğim ufak bir yazı. Umarım ilginizi çeker. İnsana yakışır her türlü tepki ve katkıya da açığım.Hatalı bulduğunuz bilgiler ya da eklemek istedikleriniz olursa bana bildiriniz, ben de TDK'nın yalancısıyım, kontrollerimi çoğunlukla ordan yapıyorum.




Şu cümlede kullanılan, insanı itici ve komik duruma düşüren üç yazım yanlışını bulunuz:
-Eyer eylenceli bir yer ise ben beyenirim*. (Evet bu üç kelime sıkça yanlış yazılıyor)


Sakın bujiteriye gitmeyin, bijuteride daha kendinize göre şeyler bulabilirsiniz. Buji dediğimiz şey patlamalı motorlarda ateşleme yapan cihazdır, takı-toka ile hiç ilgilenmez, saça başa takılmaz, yakar atar mazallah.


takdir : beğenme, beğenip belirtme, değer verme.
taktir : damıtma.


Müracat yanlış olanıdır, uzak durunuz. Müracaat doğru olanıdır, etmekten çekinmeyiniz.
(iki a ile yazılışının doğru olmasının sebebi aslının: Müracât olmasıdır)


Pantalon - yanlış
Pantolon - doğru


puaça-puğaça-poaça: Bunları yemeyin zira ne oldukları bile belli değil.
poğaça: Afiyet olsun taze taze mis...


Eşofman giyerek spor yapılabilir fakat eşortman giyerek ne yapılır bilemiyorum çünkü ne olduğuna dair bir fikrim dahi yok.


Hiç yorum yok:

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com