9 Mart 2009 Pazartesi

BAHARDA HASTALIKLARA DİKKAT!



Evet arkadaşlar baharın gelmesi ile bazı hastalıklarda artış görülmeye başlanması çok normaldir.Bu ayda özellikle alerjik hastalıklar daha da artmakta ,bunun sebebide havada bulunan polenlerdir azda olsa sizlere faydası dokunacağına inandığım bazı bilgileri paylaşmak istiyorum.

Tedavi edilmeyen alerji, astım ve bronşite dönüşüyor
Erken teşhis konulmadığında astım ve bronşite neden olabiliyor
Uzmanlar, polen alerjisi olanların, bahar aylarında sabahları kapı ve pencereleri açmamaları, evin dışında spor yapmamalarını öneriyor.

Adana Göğüs Hastalıkları Hastanesi göğüs hastalıkları uzmanı Dr. Mustafa Baysal, ‘çiçek tozları’ olarak bilinen polenlerin,rüzgar ve böceklerle çevreye dağıldığını ve bitkilerin üremesine yaradığını belirtti.

Polen alerjisinin, ‘bahar nezlesi’ olarak da bilinen hapşırık, burunda akıntı ve kaşıntı, gözlerde kızarıklık gibi belirtilerle ortaya çıktığını ifade eden Baysal, ”özellikle bahar aylarında bitkiler uyanışa geçtiği için daha çok polen salarlar. Bitkilerin çoğu, polenlerini gün doğumu ile saat 10.00 arasında saldığı için, alerjik duyarlılığı olan kişilerin bu saatlerde evlerinin kapı ve pencerelerini açmamaları gerekiyor” dedi.

Erken teşhis önemli
Polen alerjisinin, tedavi edilmemesi durumunda astım ve bronşit gibi hastalıklara neden olabileceğini vurgulayan Dr. Baysal, ”belirtiler çoğunlukla soğuk algınlığı sanıldığı için teşhis gecikiyor. Kendilerinde polen alerjisi belirtileri hisseden kişiler, vakit kaybetmeden doktora başvurmalılar. Aksi halde alerji hastalığa dönüşüp, astım ve bronşite neden olabilir”dedi.

Doktorun yapacağı deri ve kan testleri sayesinde, hangi bitkinin polenlerine alerji yaptığı belirlenip, uygun tedavi gerçekleştiriliyor.Alerjik şikayetlerin arttığı dönemlerde ise göz ve burun damlaları kullanılabilir.

Dr. Baysal ayrıca, belirtiler şiddetliyse, aşı tedavisi olarak bilinen (duyarsızlaştırma) yöntemi kullanılarak, vücuda verilen az miktardaki polen ile bağışıklık kazanılmasının sağlandığına da dikkat çekti.

3 yorum:

TATESAL dedi ki...

20 senedir çekiyorum bu hastalığı,hep benimle beraber...Artık bahar falan değil,hermevsim beraberiz....Sevgiler

untilwesaygoodbye dedi ki...

20 gündür hastalıktan tam anlamıyla kurtulamadım. Artık 2 yıl boyunca hasta olmayı planlamıyorum. :))

Tabi sevgili polanlar planımdikkate alır mı bilmiyorum. :))

Adsız dedi ki...

çok kötü ya illaki geçiş dönemlerinde hastalıklar çalar kapımızı.Allah beterinden saklasın tabii.İkra da 2 haftadır hasta..Bir türlü iyileşemedi :(

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com