12 Mart 2009 Perşembe

BAHAR YORGUNLUĞU VE DEPROSYONU YENME YOLLARI

Dostlarım bahar yorgunluğu ve depresyondan çıkmanın yolları hakkında bulduğum bu bilgiyi sizlerede aktarmak istedim ,belki işinize yarayabilir.Sevgilerimle



Bahar yorgunluğu ve depresyonunu yenmek için öneriler
* Özellikle kıştan bahara geçerken bol vitamin almak gerekiyor
* Bol bol egzersiz yapmak gerekiyor
* Gelenin getireceklerini bilmemenin kaygısını yaşamak yerine sürprizlerin güzel olduğunu düşünmek lazım
* Baharın içinde, beklentilerin gerçekleşme ihtimaline hazır olmak lazım
* Erken kalkmak da bahar yorgunluğunu atmak açısından çok önemli.
* Uyku saatine dikkat etmek gerekiyor
* Beynimizi organize etmemiz lazım ki bizim için yararlı olan emirleri versin.
* İnsanın kendisini kötü haberlere, uyuşukluğa teslim etmemesi gerekiyor
* İnsan silkinir ve ben şuyum, bunu yapmak istiyorum derse kendi dışındaki dünyayı da manipule edebilir.
* Güne düzenli başlamak çok güzel bir olay sevgi verip sevgi aldığınız zaman artılar alıyorsunuz
Önlemler
Baharda vücudun daha çok vitamin ve minerale ihtiyacı olduğunu belirten uzmanlar, şu uyarılarda bulunuyor:
-Vücut özellikle de B ve C vitaminleri ile potasyuma ihtiyaç duyar. B ve C vitaminleri sebze ve meyvelerde, potasyum da domates, patates ve kayısıda bol miktarda bulunur. Bu nedenle meyve, sebze, patates, kayısı tüketimini artırın.
-Günde 3 litre su için. Yemek yemeden ve yatmadan önce azar azar içerek vücudunuza ihtiyacı olan suyu sağlayın.
-Uyku ritmine dikkat edin. Rahat bir uyku için yatağa girmeden önce günlük bütün stres nedenlerinizi aklınızdan uzaklaştırın. Hoşunuza giden konuları düşünün veya hoşlandığınız bir film seyredin.
-Hareket edin, bol bol güneşlenin, yürüyüş yapın.
-Alkol kullanıyorsanız, mümkün olduğunca azaltın. Çünkü yorgunluktan kurtulmak için alkole sarılmak çözümü zor problemleri ortaya çıkarabilir. Bahar aylarında insan metabolizmasında oluşan değişiklikler beraberinde yorgunluğu da getiriyor. Bahar yorgunluğu bir hastalık olarak tanımlanıyor ve önlem alınması gerekiyor. Önlem alınmazsa bahar yorgunluğu kronikleşebiliyor.
Kışın soğuk günleri yavaş yavaş yerini baharın neşesine ılıklığına bırakırken birçok kişide halsizlik, yorgunluk, eklem ağrıları, uyku isteği gibi ortak şikayetler gözleniyor. Bu yakınmaların çoğu bahar yorgunluğuna bağlanıyor.
Bu yorgunluğa bağlı olarak kalp ve romatizma hastalarında yakınmaların arttığını belirtiyor. Bahar yorgunluğu önlem alınmazsa kronik yorgunluk sendromuna da dönüşebiliyor.
Bahar yorgunluğunun etkilerinden kurtulmak mümkün. Eğer yakınmalar süreklilik kazanmışsa ve kendinizi her zaman halsiz ve bitkin hissediyorsanız, kronik yorgunluk ile karşı karşıyasınız demektir.

2 yorum:

tatesal dedi ki...

ŞİRİNEM SAĞOL ÇOK FAYDALI BİLGİLER VERMİŞSİN.ÖPÜYORUM SENİ

AskinAy dedi ki...

özlemisim günesi bende canim ya daha dün havalar güzel günesli iken bugün yine yagmurlu ama:(neyseki suyumu ihmal etmiyorum:)öptüm seni

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN