27 Şubat 2009 Cuma

DERTLEŞME





Ne sen, ne ben doymadık şefkatine pederin
Aldırma anacığım yazısıymış kaderin.
Hiç kimse yenemedi alnının yazısını,
Kimse çeviremedi kaderin pazusunu.
Mukadderat diyorlar, çok büyük kudrettir o
Taşlardan daha katı, kayalardan serttir o...



Bizler onun zulmüne uğradık, mağdur olduk
Dünyayı pembe gördük, kömürden kara bulduk.
Sen bağrına taş bastın, babamı aratmadın
Ağladın çok geceler, bizleri ağlatmadın.
Gözyaşları kalbinden yüreğine akardı,
İçin coşup ağlarken, gözün güler bakardı...



Çocuktuk, anlamazdık senin ıstırabını
Sen masum yüzümüzde düşünürdün yarını.
O günleri haftalar, seneler kovaladı,
Yıllar açık alnında hatıralar sakladı.
Sen başımda bekledin, ben rahatça uyudum
Gençliğini uğrumda erittin yudum yudum...



Bize herşeyi verdin, hiç mahrum yaşatmadın
Neşemize derdinden, eleminden katmadın.
Bazen derdin, elemin seni harap ederdi
İçinden gözyaşları çağlar çağlar giderdi.
Böyle anda bizleri kudretin eli gibi,
Bağrına bastırırdın birer teselli gibi...



Yaşlı müşfik gözlerin yüzümüzde gezerdi,
Bizi senin elemin öldürürdü, ezerdi.
İşte seneler geçti, bizler büyüdük artık
Kıymetini anladık, hayatı gördük artık.
Artık sen de neşelen ey kara bahtlı kadın,
Güzel günler yaklaştı, saadetimiz yakın...
SITKI TUNCER

1 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

insan ancak anne olunca annelerin kiymetini daha iyi anliyor buna bende dahilim.
Bütün anneleri kutsal görevlerinden dolayi kutluyorum

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com