8 Kasım 2008 Cumartesi

ARKADAŞLIK DEDİĞİN


Arkadaşlık dediğin
Savasin en kanli günlerinden biri.. Asker, en iyi arkadasinin az ileride kanlar içinde yere düstügünü gördü. Insanin basini bir saniye bile siperin üzerinde tutamayacagi ates yagmuru altindaydilar. Asker tegmene kostu ve:
- Tegmenim. Arkadasimi almaya gidiyorum, bana bisey olursa su mektubu aileme ulastirirmisiniz.
- Delirdin mi? der gibi bakti tegmen...
- Gitmeye deger mi?. Arkadasin delik desik olmus... Büyük olasilikla ölmüstür bile.. Kendi hayatini da tehlikeye atma sakin..Asker tegmeni dinlemeden mektubu tegmen dogru atip yarali arkadasina dogru kosmaya basladi.
Inanilmasi güç bir mucize.. Asker o korkunç ates yagmuru altinda arkadasina ulasti .Onu sirtina aldi ve kosa kosa döndü.. Birlikte siperin içine yuvarlandilar.
Tegmen, kanlar içindeki askeri muayene etti.. Sonra onu sipere tasiyan arkadasina döndü onunda kolundan yaralandigini görünce :
- Sana degmez, hayatini tehlikeye atmana degmez, demistim. Bu zaten ölmüs..
- Degdi tegmenim. dedi asker..
- Nasil degdi? dedi tegmen.. Kolunu kesmek zorunda bile kalabiliriz bu adam ölmüs görmüyor musun?..
- Gene de degdi komutanim.. Çünkü yanina ulastigimda henüz sagdi..Onun son sözlerini duymak, dünyaya bedeldi benim icin.. Ve arkadasinin son sözlerini hiçkirarak tekrarladi:
- Jim!.. Gelecegini biliyordum!.demisti arkadasi..Gelecegini biliyordum.. .
Kalbimizde Arkadaslik adinda bir mucize var. Nasil oldugunu veya nasil basladigini anlamazsiniz. Ama bu özel armagani bilirsiniz ve Arkadasligin Tanri' nin en büyük armagani oldugunu anlarsiniz. Arkadaslar çok nadide mücevherlerdir. Sizi gülümsetip basarmaniz için cesaret verirler. Sizi dinlerler ve kalplerini size açmak isterler. Her zaman kara gününüzde yakininizda olanlar gerçek dosttur; asla unutmayin onlarin size ihtiyaci varken de havada kaç kursun olursa olsun sizde onlari kucaklamaktan kaçmayin.....

Hiç yorum yok:

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com