15 Aralık 2009 Salı

POLİTİKA NEDİR?


çocuk babasına sorar:
"baba politika nedir?"
baba şöyle der:
"bak oğlum, ben eve para
getiriyorum, öyleyse ben
kapitalistim.
annen parayı yönetir, öyleyse o
hükümettir.
deden paranın doğru idare edilip
edilmediğine dikkat eder, öyleyse o da sendikadır.

hizmetçi kız ise işçi sınıfıdır.
bizlerin ise tek hedefi vardır,
senin rahatlığın.
dolayısıyla sen de halksın.
ve altında bezi ile yatan küçük
kardeşin
ise
gelecektir.

söyle bakalım anlayabildin mi?"



çocuk düşünür ve o gece babasının
anlattıklarını
düşüneceğini söyler. gece yarısı
çocuk uyanır. çünkü

küçük kardeşi altını pisletmiştir ve
ağlamaktadır.
ne
yapacağını bilemeyen çocuk anne ve
babasının yatak
odasına gider.
annesi yalnız ve derin bir şekilde
uyumaktadır, öyle



ki onu uyandıramaz.
hizmetçi kızın odasına gider. bakar
ki babası
hizmetçi
kızla yatmaktadır. dedesi de
pencereden gizlice
onları
izlemektedir.
hepsi öyle
meşguldürler ki çocuğun orada olduğunu
farketmezler bile. çocuk hiçbir şey
yapamadan
yatağına
geri döner.
ertesi sabah baba çocuğa kendince
politikanın ne
olduğunu anlatmasını ister.
"evet" der çocuk,
"kapitalizm işçi sınıfını kötüye
kullanıyor...
sendika bunu seyrediyor...
bu arada hükümet uyuyor...
halk ise dikkate alınmıyor...
ve gelecek bokun içinde yatıyor!
politika budur!!!"

alıntıdır

1 yorum:

LEZİZCE dedi ki...

iyikide yollamışım canım bence çok güzel bir paylaşım her okuduğumda halen gülebiliyorum.buarada adım gül canım.

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN

netkitap.com