10 Mart 2009 Salı

BAHAR SENDROMU VE DİKKAT ETMEMİZ GEREKENLER


Sevgili arkadaşlarım baharın geldiği şu günlerde hepimizde olan bazı rahatsızlıklar bahar sendromu yada bahar yorgunluğundan kaynaklanan sebeplermiş , kendimde bu durumdan çok etkilendiğim için çözüm araken sizlerle paylaşmak üzere bu bilgileri buldum umarım hepimize faydası olur sağlıklı ve mutlu günler dilerim bakalım neler yapmamız lazımmış :)))Yarın size daha geniş ayrıntılı bilgiler vereceğim bugün kısaca bir göz atalım dedim.

Baharın geldiği dönemlerde havadaki negatif elektronların artmasıyla birlikte çoğumuzda değişik ruh halleri olur.
Daha sıkıntılı , halsiz , yorgun , bitkin hissederiz. Tüm bu şikayetleri uzaklaştırmak için beslenmemizde dikkat etmemiz gerekenler püf noktaları vardır
Değişim dönemlerinde oluşan ödemler için bol miktarda su içmeliyiz. Herkes için bu gereksinim değişkenlik gösterse de ortalama 1,5- 2 litre kadar suyu tüketmek için özen göstermeliyiz. Eğer ödem şikayetlerimiz bu fazla su ile azalmıyorsa kiraz sapı , mısır püskülü gibi bitkisel çaylar içmeliyiz. Lahana , maydonoz , çilek , karpuz gibi diüretik ( idrara daha sık çıkaran ) besinlerin tüketimini biraz daha artırmalıyız.
Yorgunluğumuzu ortadan kaldırmak için beslenmede en etkili vitamin , C vitaminidir. Bu nedenle taze ve sebze meyve tüketimini arttırmalıyız. Ara öğünlerden taze meyveleri , ana öğünlerde de salataları beslenmemizden eksik etmemeliyiz . en zengin C vitamini kaynaklarımıza baktığımızda yeşil biber , portakal , mandalina , çilek , maydonoz ve limonu sayabiliriz.
Beslenmede dikkat edilmesi gereken bir diğer konuda karbonhidratlar. Özellikle fazla yağlı karbonhidratlar tüketmek ( pilav , makarna , pasta , börek vs. ) uyuşukluk halini arttırır. Tembelleştirir. Mümkün olduğu kadar uzak durulmaya ve tüketilmemeye çalışılmalıdır. Tüketiliyorsa da akşam saatlerine bırakılmamalıdır. Mevsimsel olarak bir geçiş dönemi olduğu gibi beslenmede de geçişler yapılmalıdır .
Sonuç olarak şikayetlerimizin azalması için bol su ve bitki çayları ( yeşil çay , kuşburnu vs.) içmeliyiz. Yemeklerimizde de bol sebze ve meyveye yer vermeliyiz .

samanyoluhaber

Hiç yorum yok:

SON DAKİKA HABERLERİ VE GÜNDEMİ BURADAN TAKİP EDİN